10 Haziran 2007 Pazar

Berlin'de Lisans ve Eğitim

Avrupa’nın hiç bir yerinde araştırma ve geliştirme kurumları Berlin’de olduğu gibi yoğunlaşmamıştır. Bu alanda Berlin’in yaptığı yatırım tutarı yıllık € 1.8 Milyar’yu bulmaktadır. 4 Üniversite, 7 yüksek okul, uluslar arası business school’lar-sanat okulları ve üniversite dışı 70’e yakın araştırma kurumu öğretim ve araştırma alanında faliyet gösteriyor. Bu kurumlarda yaklaşık 50.000 kişi istihdam ediliyor. Berlin Freien Üniversitesi ve Humboldt- Berlin Üniversitesi’nin kurduğu “Charité – Universitätsmedizin Berlin Kliniği’ avrupanın en büyük tıp fakültesi özelliğini taşıyor. Adlershof ve Berlin-Buch teknoloji parklarında araştırma ve ekonomi çalışmalarını bir arada sürdürüyor. Ulusal araştırma merkezleri şehirde bir çok temsilcilik bulunduruyorlar.
Bu dev kuruluşların yanında Erman İsmet Tanyıldız'ın kurmuş olduğu OTA Üniversitesi de hizmet veriyor. Alman hükümeti tarafından tanınan bu üniversitenin ikinci özelliği, Bolonya Anlaşması'nın getirdiği bütün koşulları eksizsiz uygulayan bir kurum olarak, verdiği diplomaların (Bacholor of Arts) Almanya ve Avrupa'daki bütün diğer üniversiteler ile eş değer olması.

Başkentin Araştırma ve Eğitim Kurumları

Technische Universität Berlin (Berlin Teknik Üniversitesi)
Berlin Teknik Üniversitesi 20% ile Alman yüksek okulları arasında en yüksek ikinci yabancı öğrencinin kayıtlı olduğu okul. Ayrıca 29.000 öğrencisi ile en büyük alman teknik üniversitesi. Alışılagelmiş teknik okulların ötesinde bu okulda sosyal alanlarda da fakülteler bulunuyor.

Freie Universität Berlin (Berlin Serbest Üniversitesi)

41.700 öğrencisi ile Almanya’nın en büyük üniversitelerinden olan üniversite sosyal bilimlerden tıp fakültesine kadar farklı alanlarda eğitim veriyor. Almanya’da tek bölgesel Kuzey Amerika, Latin Amerika ve Doğu Avrupa fakülte ve enstitüleri burada bulunuyor. Kurum Dahlem Forumları sayesinde üniversite farklı disiplinlerin ve akımların birleştiği merkez niteliğini de taşıyor.
Humboldt-Universität zu Berlin (Berlin Humbolt Üniversitesi)
Berlin’in en eski üniversitesi. Burada kayıtlı öğrenci sayısı yaklaşık 37.000. Farklı alanlardaki fakülteleri ile okul klasik fakültelerin yanısıra doğu avrupa dillerini, asya ve afrika konulu öğrenim alanlarını da kapsıyor.

Kunsthochschulen (Sanat Okulları)

Yüksek kalitedeki insan kaynağı Berlin’deki 3 sanat okulunda sağlanıyor. Bunlar Hochschule für Musik (Müzik Yüksekokulu) „Hanns Eisler“, Kunsthochschule Berlin-Weißensee/Hochschule für Gestaltung (Dizayn Yüksekokulu) ve Hochschule für Schauspielkunst ( Oyunculuk Yüksekokulu) „Ernst Busch“. Bu okullar yaklaşık 1500 öğrencisine neredeyse bütün fakültelerde eğitim imkanı sağlıyor.

Fachhochschulen (Yüksek Okullar)

Yüksekokulların alanları teknik, iktisat ve hukuk alanlarından sosyal bilimlere kadar uzanıyor. Bu okullarda pratik odaklı eğitim sayesinde öğrenciler fakülte eğitimini reel vakaalar ile kombine etme imkanını buluyor. Araştırma ve geliştirme çalışmalarında gerçek vakaalar ele alınıyor ve KOBİ’ler konu ediliyor. Bu kombinasyon çoğu Avrupa ülkesinde de uygulanıyor. Sayısız iş sahibi eğitimlerine devam etmek master programlarında eğitim görmek için bu okulları tercih ediyor. Berlin yüksekokullarında yaklaşık 22.000 öğrenci kayıtlı bulunuyor.

ESCP-EAP Europäische Wirtschaftshochschule (European Business School)

Avrupa’da yayılmış tekrar ''Business Scholl” olan okulun Paris, Oxford ve Madrid dışında Berlin’de de bir kampüsü bulunuyor. Burada lisans veya master eğitimlerini tamamlayan öğrenciler farklı ülkelerde üst kademelerde çalışma imkanını buluyorlar.

Uluslar Arası Eğitim

Berlin’deki yüksek okulların geleneksel özelliklerinden birisi uluslar arası kimliğidir. Bu noktada her geçen gün farklı dillerde özellikle ingilizce olarak hazırlanan lisans veya master programlarının sayısı artıyor. Bunun yanısıra bazı kurumlarda farklı ülkelerden kurumların katılımlarıyla hazırlanan programlar sunuluyor. Berlin’de yaklaşık 500 üniversitenin farklı ülkelerden okullar ile partnerlik anlaşmaları bulunuyor.
Yıllık eğitim harcaması
1.17 Milyar Euro
Üniversite
114.200
Sanat okulları
1.505
Yüksek okullar
25.700
Toplam
142.000 (yaklaşık)
Yabancı öğrenciler
14.2 %
Diğer Alman eyaletlerinden gelen öğrenciler
45 %

7 yorum:

Erman A. dedi ki...

Merhaba ben Technische Universität Berlin de master yapmak istiyorum.Şu an Yıldız Teknik Üni. Makine Müh. son sınıf öğrencisiyim.Yaza okulum bitiyor ve öğrenimime Technische Universität Berlin da devam etmek istiyorum.Berlinde bana yardımcı olabilecek çok sayıda akrabamda var.Acaba başvuru şartları ve başvururken neler yapmam gerektiğini öneren detaylı bi çalışma yaparsanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

Unknown dedi ki...

merhaba bende berlin teknik üniversitesinde uzay mühendisliği alanında yüksek lisans eğitimi istiyorum makine mezunuyum bende bana bu konu8da yardımcı olurmusunuz kabul şartları ve ücretler hakkında

maniaturk dedi ki...

TU-Berlin'in bütün master programlari burada mevcuttur. Uzay mühendisligi master programi sunuldugundan eminmisiniz? Yada baska bir ad altinda veriliyor da olabilir mesela "Luft- und Raumfahrttechnik" gibi. Eger bölüm ile ilgili net bir sey söylerseniz o zaman size yardimci olabilirim...

coolsten_playa dedi ki...

Merhaba ben gaziantep üniversitesi elektrik-elektronik mühendisliği ingilice 1.sınıf öğrencisiyim.Eğitim hayatıma aşmanyada bir üniversitede elektrik-elektronik mühendisliği bölümünde devam etmek istiyorum ama ingilizce eğitim veren bir üniversitede benim sorum şu ne gibi şartlar isteniyor bu üniversitelerden ve ingilice okuyacak olmama rağmen almanca bilgisi şartı aranıyormu? Şimdiden teşekkürler,iyi günler dilerim..

purptakal dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
maniaturk dedi ki...

Merhaba,

Almanya'da üniversite basvurularinda genel olarak cok nadir diploma notu sarti koyulur. Üniversite sitesinin ingilizce versiyonundan bu sart varmi bakabilirsin.

Burslu olmanin direkt olarak yardimi dokunmaz yalniz vize basvurusunda dile getirmen ve eger isteniyorsa üniversite basvurusundaki motivasyon mektubunda yazmani tavsiye ederim. Kendi reklamini yapman her zaman önemli...

Unknown dedi ki...

merhba

ben kırıkkale üniversitesi matematik bölümü mezun öğrencisiyim. berlinde hangi üniversitede yüksek lisans yapabilirim.