10 Haziran 2007 Pazar

Bloke Hesap Açma (Sperrkonto)

(Not: Asagidaki yazi 2007 yilinda bir arkadasimiz tarafindan Almanya'da üniversite egitimi icin gerekebilecek Bloke Hesap Acma hakkinda yazilmistir. Yazi eski en son 2010 yilinda gözden gecirildiginde bilgiler güncellenmisti. Internetteki diger güncel kaynaklar ile karsilastirmanizi tavsiye ederiz. )

Ilk önce Deutsche Bank'tan mail yoluyla yabancı öğrenciler için bloke banka hesabı açma formu (sperrkonto) isteniyor ve 1 gün içinde olmadı ertesi gün geliyor.
Formları dolduruyorsunuz ancak imzalamıyorsunuz. Daha sonra hangi başkonsolosluğa başvurduysanız oranın hukuk bölümüne pasaportunuzun fotokopisiyle birlikte gidiyorsunuz. Sonra onların huzurunda bu belgeleri imzalıyorsunuz onlar da bunları bir kaç tane mühürle onaylıyorlar. Daha sonra okuldan kabul belgenizin fotokopisini ile birlikte mailde belirtilen adrese yolluyorsunuz. Ben UPS ile yolladım 61 ytl tuttu ancak ertesi gün oradaydı belgeler. Eğer pasaportunuz vize bölümünde ise onlara durumu belirtince size bir zahmet veriyorlar pasaportunuzu. Akabinde sizin hesabınızın açıldığını bildiren bir mail alacaksınız (takriben 1 hafta sürüyor). Sonra parayı onların vermiş olduğu (sizin adınıza açılmış olan) hesap numarasına parayı yatırıyorsunuz ve bu aldığınız maili ve maille gelen belgeyi konsolosluğa size konsolosluktan gelen kağıtla birlikte yolluyorsunuz. (Siz parayı yatırınca Deutsche Bank, konsolosluğa ve size, parayı aldıklarını ileten bir bildiri verecekler. Bahsettiğim mail ile gelen belge bu). Siz de vizenizi alıyorsunuz. Umarım faydalı olmuştur. Cok aradım taradım kimse bilmiyor başka yöntemler deneyen arkadaşların ve benim başvurularım geri çevrildi.

Not: belgeleri buraya koymuyorum, çünkü her an her şey değişebilir ve siz eski başvuru formuyla dolaşıp durursunuz!


Belgeleri alacağınız mail adesi :
(Güncelleme 19.01.2010)

Asagidaki eski mail adreslerinin calismamasindan dolayi calisan yeni bir mail adresini sizinle paylasmak istiyorum. Eski mail adresleri de silinmeyecektir...
db.student[at]db.com

Eski Mail Adresleri (Calismadigi söyleniyor)
heinz-juergen.luebbe[at]db.com
veya
studenten-bsc.nord[at]db.com

6 yorum:

mavi_ruzgar dedi ki...

Teşekkürler... Bi deneyelim bakalım...

menderes dedi ki...

iyi günler,
studenten-bsc.nord[at]db.com adresine mail attıyorum ve failure otomatik mesajı geliyor ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız cok tesekkur ederim..

Unknown dedi ki...

Merhabalar,
Verdiğiniz iki mail adresine de mail attım fakat, failure mesajı geliyor anında. Acaba adresler mi değişti?
Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Teşekkürler!..

Adsız dedi ki...

ben db.student[at]db.com adresine göndermişim. yaklaşık 2 saat kadar sonra cevap gelmişti.

maniaturk dedi ki...

Mail adresi güncellenmistir arkadaslar...

Adsız dedi ki...

Merhabalar ben parayi yatirdim db ye de ulaşmış para fakat bana henüz hesabınız açıldı diye mail gelmedi size bu mail ne kadar süre içinde geldi parayi yatırıdiktan sona?