16 Mart 2008 Pazar

Bachelor vs. Diplom - Peki fark ne?

Evet Almanya'da egitim almaya karar vermis arkadaslarin kafasini kurcalayan bir baska soru. Hangi denkligi tercih etmeyliyim Bachelor ya da Diplom. Isterseniz önce bu kavramlarin neler olduguna deginelim.

Bachelor: Amerkan tarzi lisans sistemi. Bakelorya olarak da taninmaktadir. Almanya`da ortalama 6-8 semestr sürmekte ülkemizde yani Türkiye'de ise 8-10 semestr sürmektedir. Mezun olunca uluslar arasi taninirliga sahip bir bachelor diplomasi alirsiniz.

The image “http://lhg-bw.de/files/2006/12/doktorhut.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Diplom: Alman tarzi lisans sitemidir. 9-10 semest sürmekte ve bitiminde diplom mühendis ya da diplom ekonomist olursnuz. Uluslararasi gecerliligi bachelor+master dir. Yani diplom u bitirince lisans yaninda yüksek lisansi da yani masteri da yapmis oluyorsunuz.

Almanya aslinda ne kadar ayrilmak istemese de Diplom sistemini terkediyor. Bütün dünya amerikan bakelorya sistemini kabul edince Almanya'da dünyaya ayak uydurmak zorunda kaldi. Peki neden diplom sistemi terk edilmek istenmedi. Sebebi ise 6 semestr da ögrenciye yeteri kadar sey ögretilemeyecegi görüsüdür. Zaten Almanya'da cogu firmada bachelor ile is bulmak zor, bulunca ise de yükselmek zor.

Almanya'da su an diplom bölümlerin sayisi giderek azaliyor. Ister diplom yaparsiniz isterseniz bachelor okuyup sonra master eklersiniz üzerine ama Almanya'da is dünyasinda yükselmek istiyorsaniz herkesin tavsiyesi olan masteri kesinlikle yapmanizi öneriyoruz.

Saygilar
Deniz Coskun

1 yorum:

Dipl-Ing.S.I. dedi ki...

Merhaba,

Diplom mühendis farkini yazmi$siniz, acaba resmi bir siteden mi nerden aldiniz o bilgiyi.

Almanya'da mimarlik okudum. Mezuniyet belgem Diplom-Ingenieur. Sizinde belirtmi$ oldugunuz gibi lisans + yüksek lisans. Ben Yök'e denklik icin ba$vurdum fakat onlara derdimi bir türlü anlatamadim ve anlamak istemiyorlar. Beni hic tasarim yapmami$ görüyorlar ve 4 studio tasarimi yapamami istiyorlar bana lisans denkligi vermeleri icin.

nerden bilgileri edindiniz bana lütfen yaziniz.

te$ekkür ederim.