17 Mart 2008 Pazartesi

Iyi Bir Almanca Kursu = Iyi Bir Arastirma

Almanya'da okumak icin en önemli sart Almanca yeterliliginin ispati olsa gerek. Bu ispat gerek DSH, gerek TestDaF ve gerekse diger almanca sinavlari ile olsun cok önemli. Almanca ögrenmek eger hic altyapiniz yoksa 8-15 ay arasi sürmekte. Tabi kisisine göre degisiyor kimisi 6 ayda da veriyor kimisi 18 ay da bile veremiyor. Bu calismaniza ve dil ögrenmekten zevk almaniza bagli.

The image “http://www.thinkdeutsch.com/think_deutsch_dateien/think_deutsch_logo.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Peki daha Türkiye'de iken Almanya'da saglam bir dil kursunu nasil bulacagiz? Öncelikle kendi önem siranizi bir kagida yazin, hangileri sizin icin daha önemli:

-Ücret
-Üniversite tarafindan önerilmesi
-Basarili ögrenci sayisi
-Haftalik ders saati
-Konaklama yardimi
-Vize yardimi
-Havalimaninda karsilama
-Sehir durumu
-Zamanlama

Ever bunlarin aslinda hepsi cok önemli konular ama sizin yapmaniz gereken bunlari önem sirasina göre dizmek. Ben kendi önem siramdan basliyorum ve size bu konuda yol gösteriyorum...

1-) Üniversite tarafindan önerilmesi: Evet buraya gelen arkadaslarin en cok dikkat göstermedigi konu belki budur benim ciin ise en önemlisi ve paradan bile daha önemli. Sebebine gelince sizler DSH veya TestDaF gibi bir sinava hazirlaniyorsunuz ve Almanya'da baslangic seviyesindeki kurslar anneniz babaniz yasindaki insanlar tarafindan entegrasyon amacli istila edilmis durumda. Bu durum haliyle pek zevkli bir ögrenim imkani sunmuyor size bundan emin olabilirsiniz. Bu durumda sizin, sizinle ayni amacla almanca kursuna gidenlerle birlikte olmaniz gerekiyor. Bunu da en iyi üniversitenin tavsiye ettigi kurslar ile saglayabilirsiniz. Hemen hemen her üniversitenin internet sayfasinda bu kurslari bulabilirsiniz.

2-) Ücret: Elinizde üniversitenin önerdigi kurslardan olusan bir liste var artik. Yapmaniz gereken bu almanca kurslarinin web sayfalarini incelemek ve fiyat karsilastirmasi yapmak. Size uygun gelen bir kurs secebilirsiniz. Bazi kurslar asiri pahali olur. Bu arada web sitelerinde yayinlanan kurs fotograflarina pek aldanmayin kurslar genelde bir daire yani 3-5 odali yerlerdir ve fotograflarda sanki bir üniversite imis gibi gösterirler.. :)

3-) Zamanlama: Evet almanca kursunuzu sectiniz ama sizin seviyenizdeki kursun baslamasina 2 ay var. Bu gercekten hic hos olmaz. O yüzden kursu secerken zamanlamaya özen gösteriniz. Bu arada tatillere de dikkat edin. Almanya'da resmi tatiller coktur. Siz kursa basladiktan 2 hafta sonra tatile girmesi pek de iyi olmaz...

4-) Haftalik ders sayisi: Bu da cok önemli bir mevzu. Cogu almanca kursu eger katilimci sayisi az ise ders sayisini da azaltiyor ve bunu siz sözlesmede imzaladiginiz icin sesiniz bile cikamiyor. O yüzden ders sayisinin sabit olmasina özen gösteriniz yoksa benim gibi bir hafta icin 360€ ödeyip kendinize gelirsiniz.. :)

5-) Konaklama yardimi: Eger burada akrabaniz falan yoksa bu cok lazim olacaktir. Kurs ile irtibata gecerek belli bir ücret karsiliginda size daha gelmeden konaklama bulmaniza yardimci olmasi istenebilir. Ilk günlerden otele dünya kadar para vermenizi istemeyiz.. :)

6-) Digerleri: Havalimani karsilama, yemek, internet vs. gibi seylerde ihtiyaca göre göz önünde bulundurulabilir.

7-) Sehir: Benim icin cok da önemli olmadigi icin son siraya aldim ama bazilari icin ilk sirada. Yasam tarziniza göre sehrinizi secmeniz sizin icin zevkli ögrenmenize yardimci olur...

1 yorum:

BABACAN dedi ki...

Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Benim bir sorum olacaktı. Ben burada Fen Edebiyat Matematik okuyorum. Orada Bilg. Mühendisliğine gitmek istiyorum.Fakat ders notlarım çok kötü yani okula gitmedim gibi birşey. Benim Transktriptim orada üniversite okumama engel olur mu? Bir de burada Matematik okuyup orada Bilg. Mühendisliğine geçebilir miyim?
Tabii ki dil sınavından sonra.